עזבו אתכם מגוצ׳י: פריימרק ברומא!

איטליה - מעצמת אופנה בכלל ואופנת עלית בפרט, אין עוררין על כך. אין מי שהגיע עד לרומא ולא חלש על פני ויה דל קורסו הלוך חזור הלוך חזור משל היה מסלול אופנה. יש יותר סיכוי שתחזרו לארץ בלי פרמזן במזוודה, מאשר שתחזרו בלי שקיות עמוסות בגדים (נבדק והוכח).

רשתות מוכרות בישראל כמו זארה, ברשקה ו-H&M מציעות מחירים אטרקטיביים יותר מאשר  סניפיהן בארצנו הקטנטונת, לצד מותגים איטלקים ואירופאיים כמו אינטימיסימי, טזניס וספורה שמציעים את כל הטוב שרק אפשר לשאת (ואפשר לשאת עד 23 קילו למזוודה, חברים). לכיוון המדרגות הספרדיות תמצאו את מותגי העלית דוגמת גוצ׳י, דיור או לואי ויטוןגם אם ידכם אינה משגת, בהייה ממושכת בחלונות הראווה היא חוויה מרטיטה בפני עצמה. 

ובכל זאת, עם כל המבחר המגוון שיש לרומא להציע, שאלה אחת חזרה ועלתה במשך שנים: איפה יש פריימארק ברומא? וגם אנחנו חיפשנו וחיפשנו כאילו מדובר באיפה אפי, ולא מצאנו. עד שב-2020 בא לציון גואל, הקארמה לקחה והקארמה נתנה, ולצד החיים בצל הקורונה נפתחה החנות הראשונה של פריימארק ברומא.

זה לקח כמעט ארבע שנים, מהרגע שבו פריימארק הגיעה לאיטליה עם סניף ראשון במילאנו, ועד שנמצא המיקום המיוחל (בכל זאת, לא מדובר בחנות קטנה) בעיר הבירה, רומא. הסניף הראשון ברומא מצא את מקומו בקניון מקסימו, שבשכונת אאור (EUR). אלוהים קשוב לרחשי הלב ואכן תוך שנה בלבד הוקם גם הסניף השני בעיר, שממוקם בקניון ׳רומאסט׳ (רומא מערב, או רומערב, אם תרצו).

עם פתיחת שערי התיירות לאיטליה, חזרה השאלה האלמותית ״איפה פריימארק?״, ועכשיו, סוף סוף, יש לנו תשובה, והיא לא בויה דל קורסו. דברים טובים דורשים מאמץ, וכדי להגיע אל מפתן דלתות הרשת האירית, תדרשו להצטייד ברכב שכור או כרטיסים לנסיעה בתחבורה ציבורית. 

הסניף הראשון שהוקם בקניון מקסימו הינו גדול מימדים לעומת אחיו במערב רומא, אך שניהם מציעים את המיטב שיש לפריימארק להציע. להרפתקנים מביניכם: נסו את שניהם. ודאי תגלו עולם מופלא שכולו מחוץ לויה דל קורסו.

איך מגיעים לקניון מקסימו, ומה אפשר למצוא בו חוץ מפריימארק?

מתחנת הטרמיני: מטרו B לכיוון לאורנטינה (Laurentina). יש לרדת בתחנה האחרונה, ולאחר מכן לקחת אוטובוסקווים 72, 73 ו-74. יש לרדת מהאוטובוס לאחר שבע תחנות, בתחנת Laurentina/Celine, התחנה נמצאת מול הקניון.

מכיוון הפנתאון או פונטנה די טרווי: יש ללכת לכיוון פיאצה ונציה, משם לעלות על קו אוטובוס 170 לכיוון הטרמיני (שבע תחנות). אין צורך לרדת מהאוטובוס, כיוון שהוא משנה את מספרו ל-L80, איתו ניתן להמשיך עד לתחנת Carucci/Anagrafe tributaria (שבע תחנות). מתחנה זו יש לצעוד במשך תשע דקות בכיוון ישר, עד שמגיעים לקניון.

מכיוון הותיקן: קווי האוטובוס 64 ו-916 יקחו אתכם עד לפיאצה ונציה, משם יש להמשיך לפי ההסבר שמעל.

ברכב שכור: הקלידו בוייז Via Laurentina 865 ברומא, ושימו לב לא לנהוג בנתיבי תחבורה ציבורית, כדי לשמור על נסיעה נטולת קנסות.

לצד פריימארק תוכלו למצוא במקסימו מותגים נחשקים אחרים, דוגמת אדידס, אלדו, פליינג טייגר, פוט לוקר, אינטימיסימי, נספרסו, מנגו וסוורובסקי. אם הבטן תשמיע גורו גורו, בגזרת האוכל תוכלו למצוא את רשת הפיצות הנפלאה אליצ׳ה (Alice), באקט של עוף מטוגן של KFC, ואפילו קערות פוקי. 

איך מגיעים לקניון רומאסט, ומה אפשר למצוא בו חוץ מפריימארק?

מתחנת הטרמיני: 

מסלול 1: 

מטרו B לכיוון רביביה (Rebibbia). כעבור שמונה תחנות, יש לרדת בתחנת פונטה ממולו (Ponte Mammolo), לחצות את הכביש לתחנה הנגדית ומשם לעלות על אוטובוס, קו 075 (לכיוון Tonino Bello), ולרדת לאחר 19 תחנות, בתחנת קולונטי (Colonnetti). משם יש לצעוד רבע שעה בכיוון ישר עד שתראו את הקניון מולכם.

מסלול 2:

רכבת לכיוון אבצנו (Avezzano). לרדת בתחנת פונטה די נונה (Ponte di nona) שהיא גם העצירה הראשונה של הרכבת, ומשם לצעוד כרבע שעה עד שתראו את הקניון מולכם.

מתחנת טיבורטינה (מטרו B): רכבת לכיוון לונגצה (Lunghezza), לרדת בתחנת Ponte di nona (לאחר שמונה תחנות וחצי שעה לערך), ולצעוד כרבע שעה עד שתראו את הקניון מולכם.

להגעה ממרכז העיר, מקרבת אתרים כמו הפנתאון, פונטנה די טרווי ועוד, אנו ממליצים להגיע לתחנת הטרמיני/טיבורטינה באמצעות מטרו או בהליכה, ולהמשיך לפי המסלולים שמעל.

בקניון של מערב רומא תמצאו, חוץ מפריימארק, מגוון רחב של חנויות כמו אדידס, ברשקה, ליוויס, קלווין קליין ג׳ינס, פול&בר, טימברלנד, זארה, אנדרארמור, קליירס, מאק, קיקו ועוד. גם גזרת האוכל יודעת לפנק ומציעה בין היתר את 100 מונטדיטוסמליון סוגי כריכונים קטנים במחיר מצחיק ועם השראה ספרדית, מקדונלדס, KFC, ואפילו את גלידת גרום הנפלאה. למי מכם שנהנה לבחון סופרים עצומים בחו״ל ולבכות על הפרשי המחירים מהארץ, בקניון תמצאו גם סניף ענק של הסופרמרקט פנורמה (Panorama), בו תוכלו לרכוש, בין היתר, גבינת פרמזן ולהוכיח אותנו על טעותנו. 

לסיכום

צעדנו ארבעים שנה במדבר, ונשרוד גם את הדרכים העקלקלות עד לסניפי פריימארק. עד שהחנות האהובה תפתח שערים גם במרכז העיר, לא נותר אלא להיטלטל בין אוטובוסים, רכבות ומטרו, או לחילופין נסיעה קצרה יותר ברכב שכור או מונית. על הצד החיובי, תזכו לראות בדרך את השכונות המקומיות של רומא, ובקניונים עצמם סביר שתשמעו יותר איטלקית מאשר שפות זרות מצד התיירים. אל תשכחו להוציא קבלת טקס פרי (זיכוי מס) אם רכשתם מעל הסכום בחוק, שעומד כיום על 155 יורו. תוכלו לקבל זיכוי של עד 22 אחוזים, שיהוו פיצוי ראוי על הדרך שעברתם עד לסניפי פריימארק ברומא. 

סניפים נוספים של פריימארק באיטליה, ניתן למצוא בקטניה (סיציליה), ורונה, קמפי ביסנציו (בקרבת פירנצה), ברשיה, ארסה (מילאנו) ורוזאנו (מילאנו). 

שתפו:

לכל מה שחם ברומא - עקבו אחרינו

נמאס לכם להגיע למסעדה ברומא ושאין אליה מקום?
תכננו את הנסיעה שלכם לרומא מראש-
היכנסו לGoogle Maps ופשוט הזמינו מקומות למסעדות מראש🙌🏻

#רומא #מסעדהרומא #googlemaps #איטליה #למטיילרומא #roma #rome #italia #italy #גוגלמפות
...

אנחנו רוצים לכם חג שמח ושנה טובה!
מלאה באוכל טוב, טיולים מלאי חוויות והגשמת חלומות 🍎

אנחנו ברומיו מחכים לכם כאן ברומא לאורך כל תקופת החגים🍯🐝

#ראשהשנה #חגשמח #רומא #רומיו #rome #roma #איטליה #סיורים #רומאהנסתרת #סיורסמטאות #אוכלרומאי
...

🍎🍎🍎
ברומא יש הרבה מסעדות מצוינות לארוחת ערב חגיגית ואנחנו דירגנו עבורכם את חמשת המסעדות שלדעתנו הן המתאימות ביותר לארוחת חג חגיגית ברומא⭐️

בין אם אתם זוג שמחפש ארוחת חג שקטה וזוגית או משפחה שהגיע לחגוג את החג ברומא ורוצה להתאגד סביב שולחן לערב חגיגי עם אוכל מעולה.


🍎 Trattoria Da Danilo - מסעדה אותנטית רומאית המציעה מגוון רחב של מנות קלאסיות כמו פסטה ופיצה אל טליו. המסעדה נמצאת ברובע טרסטברה והיא מומלצת ביותר.

🍎Ristorante Piperno - למי שמחפש ארוחת חג בנוסח יהודי-רומאי - זוהי מסעדה המתמחה במטבח יהודי רומאי, כולל אוכל מסורתי.

🍎Da Enzo al 29: מסעדה פופולרית ברומא המתמחה במטבח רומאי מסורתי. הפסטות הרומאיות והפיצה הרומאית הן בגדר חובה במסעדה זו.

🍎Bella Carne- ההתמחות של המסעדה היא במטבח בשרי כשר ומשובח. התפריט ייחודי ומגוון כי הוא משלב מנות יהודיות מסורתיות ואפילו ישראליות! למשל: ראש כבש עם ירקות מוחמצים; פלאפל; קוסקוס דגים; פסטה קרבונרה (ללא מוצרי חלב, כמובן) עם בשר מיובש וביצים טריות.

🍎Da Gino al Parlamento- מסעדה רומאית בסגנון של פעם, מסעדה שעברה מאב לבן והיום מתמחה בהגשת המנות הרומאיות בין הטובות ביותר בעיר.

אנחנו ממליצים בתקופה זו של השנה להזמין מראש מקום למסעדות שכן אילו מסעדות מבוקשות מאד בעיר.
יש אופציה להזמין ישירות דרך גוגל או דרך אפליקציות כמו The fork.🍎🍎🍎
...

המילים הכי שימושיות באיטלקית שאתם צריכים לארוז לחופשה הבאה שלכם באיטליה 🇮🇹🍕

#רומיו #איטליה #רומא #רומא🇮🇹 #רומאהנסתרת #סיורסמטאות #italy #roma #rome #parole #מילים #למטייל #למטיילרומא
...

אחר צהריים בוילה בורגזה 🌳
הריאה הירוקה הגדולה ברומא מציעה מגוון רחב של פעילויות - לזוגות ולמשפחות עם ילדים , מתאים מאד לימי הקיץ החמים בשעות האחר הצהריים כשהעלים מצלים 🌳

#סיורסמטאות #רומאהנסתרת #רומיו #רומא #איטליה #וילהבורגזה #rome #roma Italy #villaborghese
...

מאחלים לכם סופ״ש מקסים מרומא הקייצית ☀️

#רומא #סמטאותרומא #סיוריםבעברית #רומיו #רומאלמטייל #rome #roma #italy
...

להוסיף להמלצות לביקור הקרוב ⭐️

אחד מהרופטופים המהממים בעיר-
Cielo terrace
נמצא בגג של המלון - Hotel de la Ville

המקום מציע גם מסעדה וגם בר עם נוף משגע על העיר⭐️
אנחנו ממליצים להגיע לאפרטיבו - קוקטיילים ונשנושים לקראת שעת השקיעה (בקיץ באיזור השעה 19:30-20:00) ולהנות משעת אפרטיבו שמתחילה באור יום ונגמרת בשקיעה מהממת על העיר!

אז אם עדיין לא הוספתם את המקום לביקור הזמן שלכם- זה הזמן!⭐️

#רופטופים #רומא #rome #roma #italy #italia
...

🏛️עובדות על הפנתאון🏛️

עד כה הפנתאון היה בכניסה חופשית למבקרים כחלק מהמנהג של רומא שאינו גובה כסף בכניסה לכנסיות. אך החל מיום שני האחרון ה- 3/7 עריית רומא מתחילה לחייב עבור כניסה לפנתאון בעלות כניסה של 5 יורו.

שעות הפתיחה היומיות שלו הן 09.00-19.00 (כניסה אחרונה 18.30).

כמה עובדות מעניינות על הפנתאון:

1. העמודים התומכים במבנה יובאו כולם ממצרים העתיקה - המשקל של כל עמוד מוערך בכ-60 טון.
2. הפנתאון הוא כנסייה? בשנת 608 לספירה, הקיסר פוקאס נתן את הפנתאון לאפיפיור הרביעי במתנה. האפיפיור קידש את הפנתאון לכבוד מריה הקדושה.
הפנתאון אומנם מוגדר ככנסייה רשמית אך כבר לא מתבצעים שם תפילות דת.
3. בכל שנה ב28 במאי עלי כותרת של ורדים נופלים מתקרת הפנתאון הפתוחה - זהו מנהג שקורה בכל שנה בפנתאון.
4. עובדה מעניינת נוספת על הפנתאון היא שהאמן רפאל קבור בתוך המבנה.
5. כיפת הפנתאון עד 1300 הייתה לכיפה הגדולה בעולם, התואר עבר לדואומו של פירנצה. אך, ברומא כיפת הפנתאון היא הכיפה הגבוה ביותר- יותר גבוהה מהכיפה של בזיליקת נסט פטרוס בכ-ס״מ אחד!
6. הפנתאון עדיין שומרת על שיאה- זוהי כיפת הבטון הגדולה בעולם התלויה ללא חיזוקים. ייתכן שהדבר נובע משילוב של גורמים, לרבות הקשתות בקירות בעובי של 6 מ׳ התומכים בתקפה- זאת הסיבה שמבחוץ הכיפה נראית מעט שטוחה ומבחנים מאד עגולה.

#פנתאון #רומא #איטליה #רומיו #סיורסמטאות #למטיילרומא
...

תפתחו יומנים ! 🏷️
ב6/7 מתחילה תקופת הסיילים ברומא🥳

וכל מה שאתם צריכים לדעת זה-
המילה Saldi באיטלקית אומרת סייל🤩

תקופת הסיילים בכל חנויות העיר תחל החל מה6/7 ועתידה להסתיים ב19/8

בין אם הזמנתם טיסה לרומא ובין אם לא - זה הזמן 🥳
מחכים לכם כאן 🤩

#רומא #סיורים #סיילים #sale #saldi #roma #rome #למטייל #רומאלמטייל #סיוריםבעברית #רומאהנסתרת #סמטאותרומא
...

לכבוד הקיץ כמו בכל שנה🏛️🌅
גגות רומא הופכים למקומות מפגש אהובים מאוד על תושבים ותיירים, מכיוון שהם מציעים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. חללים מוגבהים אשר ממוקמים בדרך כלל על הבניינים הגבוהים ביותר בעיר, ומאפשרים למבקרים ליהנות מנופים מרהיבים תוך כדי מנוחה והנאה מהאווירה התוססת של רומא. בדר״כ הזמן המומלץ ביותר להגיע הוא כשעה לפני השקיעה ולחוות שקיעה קיצית מהממת.

רופטופים רבים מציעים הזדמנות ליהנות ממשקאות טעימים ומנות טעימות, מה שהופך את החוויה למהנה עוד יותר. המבקרים יכולים ללגום קוקטייל מרענן תוך התפעלות מהקולוסיאום המרשים, הפנתיאון, פונטנה די טרווי וכד׳.

לכן, אם אתם ברומא ורוצים לחוות חוויה ייחודית, אל תפספסו את ההזדמנות לבקר באחד מגגות העיר. בחרו מקום שווה ותיהנו מהנוף המרהיב שרק רומא יכולה להציע.
מבטיחים לכם חוויה בלתי נשכחת.

הרופטופים המומלצים:
🌅Cielo Terrace

🌅Oro Bistro

🌅Terrazza Nainer

🌅Terrazza Molinari

🌅The court

🌅Garden roof Trevi

#rooftop #רומא #רומיו #המלצות #רומאהנסתרת #סיורסמטאות #סיוריםבעברית #למטייל
...

☕️☕️☕️
בקיץ באיטליה יש סוגים מסוימים של קפה שמותאמים בדיוק לחום האיטלקי. הנה כמה מהסוגים הפופולריים לקפה בקיץ באיטליה:

☕️Affogato:
זהו ייחודיות איטלקית שמשלבת את שתי התענוגות הגדולים ביותר של איטליה - ג`לאטו ואספרסו.

☕️Caffé Shakererato
שייק קפה -באמצעות ערבוב חזק של אספרסו עם קרח. התוצאה היא שייק קפה רענן המשמש כמו קינוח מושלם בימים חמים.

☕️Caffè Freddo
קפה עם קרח, אפשר גם לבקש Cappuccino Freddo - אותו הדבר רק עם חלב:)

☕️Granita Caffè
גרניטה- קרח גרוס מקופל על בסיס אספרסו , בדר״כ מוגש גם עם קצפת מעל (למי שאוהב קפה מתוק).

אז מה הקפה שלכם בקיץ? ☕️🥐

#רומא #רומיו #קפה #איטליה #קפהבאיטליה #קיץ Roma #caffè #italy #רומאלמטייל #סמטאות
...

פריחת היסמין ברומא 🪷
ידעתם ש..
בתקופה הזו של השנה סמטאות רומא מתקשטות בפרחי יסמין,
כל מה שצריך לעשות זה פשוט לעקוב אחרי הריח המשגע🪷

מגיעים בקרוב לעיר? הצטרפו לסיור הסמטאות שלנו ותוכלו להנות מהסמטאות במקושטות 🪷

#רומא #איטליה #רומיו #סמטאותרומא #רומאהנסתרת #roma #rome #italy #italia #יסמין #למטייל #רומאלמטייל
...

הקיץ הגיע לרומא! ואנחנו מתרגשים מאד🇮🇹🍝

#רומא #קיץ #רומיו #סיוריםבעברית #italytravel #roma #iloverome #רומאהנסתרת #סמטאות #סמטאותרומא #למטייל #rome #איטליה #חופשה #summervibes #summetime
...

Fontana Di Trevi ⛲️🇮🇹
או בשמה השני - מזרקת המשאלות ✨

אז כמה מטבעות אתם תרצו להשליך למזרקה?⛲️

#fontanaditrevi #roma #rome #רומיו #רומא #רומאהנסתרת #סמטאותרומא #סיוריםבעברית #סיוריםברומא #איטליה #italy #italia #למטייל #הידעת #הידעתםש #ידעתש
...

Made In Italy 🇮🇹
סיור אופנה ולייף סטייל - הכי שווה שתמצאו בעיר👠

בין אם זו פעם ראשונה שלכם בעיר ובין אם הייתם בעיר הרבה פעמים ואתם מחפשים סיור מיוחד! הפוסט הבא הוא בישבילכם👇🏻

אנחנו מזמינים אתם לסיור האופנה הייחודי רק לנו, סיור מלא בסטייל איטלקי שיאפשר לכם ללמוד על רומא ועולם האופנה האיטלקי מזוויות מיוחדות - תוך שילוב של היסטוריה, עיצוב וטיפים מושלמים לכל מי שמתכנן לעשות שופינג בעיר✨

מגיעים בקרוב לעיר? אז למה אתם מחכים ?👇🏻
https://did.li/romio-siurim
הכנסו ללינק הבא -דברו איתנו- והזמינו סיור בקלות 👠🇮🇹

#רומא #רומיו #סיור אופנה #איטליה #שיק #אופנה #דיור #סטיילינג #לייףסטייל #סטייל #madeinitaly #rome #roma #italy #italia #fashion #streetstyle #style #new
...

אולי יעניין אתך גם...

תנאי שירות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

פתח צ׳ט
היי! רומיו מציעה את שירות ההסעות והסיורים המובילים ברומא ופירנצה וכן טיולי יום וסיורי חוף בטוסקנה. הצוות שלנו זמין בשבילכם בוואטסאפ.