סיור ברומא הנסתרת

סיור מיוחד ברומא - טרסטוורה הגטו היהודי ורומא העתיקה

מסלול הסיור ברומא: סמטאות טרסטוורה, האי טיברינה, הגטו היהודי, תיאטרו די מרצ׳לו (הקולוסיאום הקטן), גבעת הקמפידוליו, הליכה לאורך הפורום הרומי וסיום למרגלות הקולוסיאום.

הצטרפו לאלפי המטיילים הישראלים שהכירו איתנו את ״רומא הנסתרת״ – סיור גדוש, ייחודי ומרגש ומהמבוקשים ברומא.

זהו סיור מיוחד ומרתק שאינו מופיע בספרי ההדרכה הסטנדרטיים, המועבר בעברית באווירה קלילה ואינטימית. מסלול הסיור משלב טיול בין סמטאות שכונת טראסטוורה (״מעבר לנהר״), אחת השכונות היפות והציוריות ברומא, שהפכה לרובע סטודנטים ובילויים, שמתעורר לחיים בלילה. בטרסטוורה נתמקד באלמנטים יהודיים מעניינים, נעבור בנקודות ייחודיות ונסתרות, דוגמת מקווה יהודי עתיק החבוי במקום מפתיע.

משם נחצה את נהר הטיבר לאי טיברינה ונמשיך לסיור בגטו היהודי, הרובע היהודי של רומא, הטומן בחובו היסטוריה מרתקת, נכיר את סיפורה המרגש של יהדות רומא והקהילה היהודית העתיקה בעולם ונבקר מחוץ למבנה המרשים של בית הכנסת היהודי הגדול. נמשיך את הסיור שלנו דרך תיאטרו די מרצ׳לו, המוכר כ״קולוסיאום הקטן״, נעבור דרך הקמפידוליו, כיכר העירייה היפהיפייה של רומא, לפיאצה ונציה המרשימה.

את חלקו האחרון של הסיור נקדיש לטיול ברומא העתיקה – נתצפת על שער טיטוס והפורום הרומי לצד הסברים וסיפורים מרתקים, נלך לאורכו של הפורום הרומי ונסיים למרגלות הקולוסיאום.

רומא כבר לא תיראה בעיניכם אותו הדבר.

אנו מזמינים אתכם להתרשם מהמלצות האותנטיות של המטיילים שלנו אודות הסיור ״רומא הנסתרת״ באתר למטייל ברומא ולשתף גם בחוויה שלכם

הזמינו סיור ברומא הנסתרת

 

שכונת טרסטוורה, אחת השכונות המרתקות והאותנטיות ברומא. לשם מגיעים בדרך כלל לטיול בין הסמטאות של השכונה, השונה באופיה ובצורתה האורבנית משאר חלקי העיר. למעשה מדובר על מעין שכונת ימי ביניים בלבה של רומא. השכונה, שנחשבה בעבר למקום משכנם של הסוחרים והעובדים בני המעמד הנמוך, שינתה את פניה ונחשבת לאחד מהאיזורים היוקרתיים והמבוקשים ברומא. טראסטוורה, בהתאם לשמה, נמצאת מעבר לנהר הטיבר החוצה את העיר. ישנם חמישה גשרים אשר מובילים ממרכזה של רומא אל השכונה. אנחנו מתחילים את הסיור שלנו בכיכר המרכזית של טרסטברה, Piazza Trilussa, ליד חזית הכנסייה – Santa Maria In Trastevere.

מעבר בין סמטאות השכונה יוביל אתכם עד לצומת רחובות בהן התנהלו חיים יהודיים ענפים בתקופת ימי הביניים. המדריך ירחיב בנושא ויוביל אתכם אל סמטה צדדית בה התגלו שרידי בית כנסת עתיק וייחודי, הנמצא כיום במקום לא שיגרתי, ואת סיפורו המרתק נגלה בסיור.

הסיור שלנו שופך אור על סיפורה של הקהילה היהודית ברומא, אחת מהקהילות היהודיות העתיקות בעולם, ומגולל את שנות קיומה של הקהילה בעיר, בין פריחה והשתלבות, לבין שנים של דוחק, אפליה ועד לחוקי הגזע שכוננה ממשלתו הפאשיסטית של מוסוליני בשנת 1938.

משכונת טראסטוורה נמשיך לכיוון האי טיבר, אי קטן אשר התקבע בתודעה הרומאית כ"אי מרפא" ובמרכזו שני בתי חולים, שאחד מהם שייך לקהילה היהודית של העיר ונקרא "Ospedale Israelitico". נספר את סיפורו מאז הקמתו ואת סיפור כליאתם של יהודי רומא בתוך הגטו. המעבר באי טיבר מסמל גם את המעבר של יהודי רומא משכונת טראסטוורה חזרה אל העיר, במאה ה-16, אז הוקם והתבסס הרובע היהודי – ״הגטו״.

נערוך סיור בין הרחובות הראשיים של הרובע היהודי ונתמקד באלמנטים הפחות בולטים לעין, כמו הכנסיות שנמצאות בפתחו ומצדדיו, כיכר Piazza Delle Cinque Scole, בה שכנו חמישה בתי תפילה שונים, ובהמשך, דרך Via Della Reginella, נגיע אל הרחובות הפנימיים ואל כיכר מאתיי (Mattei) שמאחורי הגטו. זוהי כיכר קטנה ומקסימה, הנקראת על שם משפחת האצולה לה שייך הארמון שבמרכזה, ובה נצבת מזרקה קטנה ואלגנטית – ״מזרקת הצבים״.

בהמשך נצא מהרובע היהודי דרך עתיקות תיאטרון מרצ'לו ונסיים את ההתמקדות בחלקו היהודי של הסיור, לא לפני שנתצפת על הפורום הרומי העתיק ועל שער טיטוס מכיכר הקאמפידוליו, כיכר העירייה היפהיפה של רומא. חדי העין יוכלו להבחין בתבליט המנורה בחלקו הפנימי של שער טיטוס, הנישאת על גבם של עבדים יהודים. 

נלך לאורך שדרות הפורום הרומאי, כשלסופו יתגלה הקולוסיאום – אחד משבעת פלאי עולם.
זהו סיור מודרך יוצא דופן המייצג את רומא האולטימטיבית – מצד אחד היסטוריה מפוארת וחסרת תקדים ומצד שני מודרניות ואטרקציות נסתרות. סיור מומלץ ברומא גם למטיילים שטיילו בעבר ברומא. 

 

** אנו ברומיו מציעים שירות הסעות משדה התעופה ברומא ומגוון יעדים נוספים עם נהגים מקצועיים ורכבים חדשים במחירים הטובים ברומא – שירות ההסעות שלנו הוא המומלץ ביותר בקרב המטיילים הישראלים באתר למטייל.

מבחר סיורים נוספים ברומא

שתפו:

תנאי שירות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

פתח צ׳ט
היי! צוות הסיורים של רומיו זמין ב-Whatsapp לענות על כל שאלה.