פירנצה, נעים להכיר – סיור היכרות בפירנצה

מסלול הסיור בפירנצה בעברית: כיכר סנטה מריה נובלה, שוק סן לורנצו, כיכר הדואומו, כיכר הרפובליקה, כיכר הסיניוריה, גשר פונטה וקיו

פירנצה נחשבת לבירת הרנסנס של אירופה ואחת הערים היפות בעולם. מה היא אותה "לידה מחדש"? מה הם התנאים שהבשילו בפירנצה של המאה ה-15 והביאו לפריחה בתחום המתמטיקה, הפילוסופיה ההומניסטית, הארכיטקטורה והאמנות?

הסיור החווייתי שלנו במרכזה ההיסטורי של פירנצה מועבר בעברית ובאווירה נעימה על ידי מדריכת הבית של רומיו, לי טפרברג, מדריכה מקצועית ובעלת הסמכה רשמית להדרכה באיטליה ובותיקן, החיה ונושמת את פירנצה.
לי מתמחה בהדרכת סיורים איכותיים בתחומי האומנות וההיסטוריה ותיצור עבורכם חווית סיור מהנה ומסקרנת עם הדרכה בגובה העיניים. 
בסיור בפירנצה נבלה שלוש שעות בין אתרי החובה של פירנצה, במהלך הסיור נשמע אנקדוטות על העיר ותושביה, על המסורות העתיקות והמנהגים האופייניים שמייחדים כל-כך את הפיורנטינים.  

אנו ברומיו מזמינים אתכם להתרשם מחוות דעת וההמלצות האותנטיות של המטיילים שלנו אודות הסיורים בעברית בפירנצה באתר למטייל בלחיצה כאן: פירנצה למטייל המלצות. תוכלו לשתף גם בחוויה שלכם מהסיור!

הזמינו סיור בפירנצה

את הסיור המודרך שלנו נתחיל בכיכר סנטה מריה נובלה, סמוך לתחנת הרכבת הקרויה על שמה, כיכר שהייתה משמעותית ביותר בהיסטוריה של פירנצה למן המאה ה-13 ועד המאה ה-16. הכנסייה והכיכר שצמודה לה שימשו את המסדר של הנזירים הדומניקאנים שהטיפו לאורח חיים צנוע ופשוט, מעשי צדקה וחסד אבל גם היו אינטלקטואלים ועסקו בלימוד ומחקר בנושאים כמו תאולוגיה, אסטרולוגיה, אלכימיה פילוסופיה ומתמטיקה. החזית המרשימה של הכנסייה הפכה במאה ה-15 לסמל של תקופת הפילוסופיה ההומניסטית ותקופת הרנסנס. משם נצעד אל השוק המרכזי של העיר – שוק סן לורנצו (Mercato Centrale בשמו המקומי), מתחם שוקק וססגוני שמציג לראווה את מיטב התוצרת הפיורנטינית וכמה מבתי האוכל שמגישים מאכלים מסורתיים. 

נמשיך בהליכה ברחוב בורגו סן לורנצו, שתוביל אותנו אל כיכר הדואומו היפהיפה של פירנצה, בה נשמע על קתדרלת סנטה מריה דל פיורה. זו הכיכר הדתית של העיר ובה מתקיימים עד היום הטקסים הדתיים שנחוגים בפירנצה ברוב הדר. נשמע את הסיפור המרתק של בניית הכנסייה, את חלקה של משפחת מדיצ'י בהקמת כיפת האבן הגדולה בעולם ואת סיפור התחרות שהסעירה את פירנצה בשנת 1401 לבניית הדלתות המוזהבות של בית הטבילה, הלא הן "דלתות גן העדן" המפורסמות.

נצעד לאורך ויה רומא בדרכנו לכיכר הרפובליקה ונעבור ליד האיזור שבו היה הגטו היהודי, שם נשמע הסבר על ההיסטוריה של יהודי פירנצה. בהגיענו לכיכר הרפובליקה, שהחליפה שמות במהלך ההיסטוריה ואף נבנתה כמעט מחדש במאה ה-19, נאכל גלידה טרייה ומשובחת באחת הגלידריות המצויינות של פירנצה. עם הגלידה ביד נחצה את רובע הקניות לכיוון כיכר הסיניוריה, הקרויה על שם ה"סיניורי" שהנהיגו את מערכת השלטון האזרחי, הרפובליקה הפלורנטינית. 

כיכר הסיניוריה היא אחת הכיכרות היפות בפירנצה, וללא ספק בעלת משמעות אמנותית, היסטורית ופוליטית עמוקה ביותר. את הכיכר הפוליטית של העיר תוחמים שלושה מבנים חשובים, פלאצו וקיו, לוג'יה דיי לאנצי ומוזיאון האופיצי. בכניסה לפלאצו וקיו מוצב עותק מקורי של הפסל המפורסם ביותר של מיכאלאנג'לו, "דוד". הפסל המקורי מוצג  בצידו השני של כיכר הדואומו, במוזיאון הגלרייה אקדמיה. משם נמשיך לכיוון הנהר ונסיים את הסיור ליד הפונטה וקיו, הגשר העתיק ביותר בפירנצה שעמד בהפגזות ושטפונות, והוא ללא ספק אחד הסמלים המובהקים ביותר של פירנצה, ממנו ניתן להשקיף על יתר הגשרים שמחברים את פירנצה, המשתרעת משני צידי נהר הארנו. 

סיורים נוספים

נראה שאנחנו לא יכולים למצוא את מה שאתה מחפש.
שתפו:

תנאי שירות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

פתח צ׳ט
היי! צוות הסיורים של רומיו זמין ב-Whatsapp לענות על כל שאלה.