סיור ברוכים הבאים לרומא – Benvenuti a Roma

סיור נפלא בלב רומא

מסלול הטיול ברומא: הפנתיאון, פיאצה נאבונה, הפרלמנט האיטלקי, ויה דל קורסו, נהר הטיבר, שוק קמפו די פיורי, פיאצה ונציה ועוד.

סיור קלאסי ברומא בעברית – סיור עשיר ודינמי. מסלול הסיור והתוכן המעניין הופכים אותו למרתק גם עבור מטיילים שכבר מכירים את רומא.

!Benvenuti a Roma , ברוכים הבאים לרומא! בסיור זה נגלה את רומא במלוא הדרה ותפארתה במסע חוויתי ומעשיר בין האתרים החשובים בעיר, אשר במהלכו תתגלה לנו ההיסטוריה המרתקת של העיר המשתפקת מכל עבר בכיכרות, במזרקות ובמונומנטים היפים המעטרים אותה.

מאז היווסדה נודעה רומא כעיר בה מתקיים ערבוב עצום בין תרבויות. רומא אירחה לאורך ההיסטוריה מספר רב של תושבים ארעיים, בהם סוחרים, עולי רגל, אמנים, אנשי דת ואנשי רוח רבים. אלו הותירו עמם חותם אמנותי, עיצובי ותרבותי עמוק בעיר, אשר מתבטא ברב-גוניות ובשילוב בין הסגנונות השונים. לצד שמותיהם של האמנים הגדולים, מיכלאנג'לו, רפאל, קרוואג'יו, נגלה גם על תרומתם האדירה של מאות ציירים, מאיירים, פסלים ואומנים אחרים, שעבודותיהם מעטרות את הרחובות, הכנסיות והמוזיאונים הרבים של העיר. בזכות עבודותיהם אנו יכולים להתחקות אחר אורחות החיים, הנורמות החברתיות, וגם לגלות עובדות מעניינות על הטופוגרפיה של העיר ותנאי החיים החברתיים והכלכליים במשך מאות שנים.

זהו סיור שהוא מסע מרתק אחורה בזמן, אל עבר רומא של תקופות הרנסאנס והבארוק, בין התפאורה עוצרת הנשימה שתקופות אלה הותירו אחריהן בעיר. 

הזמינו סיור ברומא

הסיור שלנו משלב בין תקופות היסטוריות שונות החל מהמאה השנייה לספירה, איפושהו בין 118-125, בשעה שהקיסר אדריאנוס פנה לאדריכל המוכשר אפולודורו בבקשה להוציא לפועל תכנית לבניית מקדש לכבוד האלים. הקיסר אדריאנוס העריץ את התרבות היוונית, ורצה ליישם את התשוקה הזו באמצעות מבנה מיוחד. רומא הייתה אז עדיין פגאנית, והיה צורך לסמל לעולם את עוצמתם של האלים ובאופן עקיף את עוצמתה של רומא. הפנתיאון מהווה עד היום פלא ארכיטקטוני ומודל לבנייה בכל קנה מידה, ובסיור נגלה כיצד בדיוק התקיים תהליך הבנייה של המבנה המרשים, ששרד כמעט אלפיים שנה, מהם הקשיים איתם צריך היה להתמודד, מה בדיוק מסמל הפנתיאון ומהם הסודות שהוא טומן בחובו?

פיאצה נאבונה, מהיפות בכיכרות רומא, ויש רבים המחשיבים אותה ליפה ביותר, היא היעד הבא שלנו. הכיכר האלגנטית טומנת בחובה סיפורים רבים, כשהידוע מכולם הוא סיפור אנושי על אגו ויריבות בין שני אמנים דגולים, ג'יאן לורנצו ברניני ופנצ'סקו בורומיני. מספרים כי האפיפיור אינוצ'נצו הטיל על בורומיני את משימת עיצוב ובניית המזרקה שבמרכז הכיכר, אך ברגע האחרון ברניני, שידע על כך, הצליח להגניב לחדרו של האפיפיור את טיוטת הפרויקט שלו למזרקת ארבעת הנהרות.
האפיפיור התלהב כל כך ששינה את דעתו והטיל על ברניני את הפרויקט. בורומיני התנחם בבנייתה של הכנסייה הנאה שממול למזרקה במרכז הכיכר – Sant'Agnese In Agone, ומאז האיבה בין השניים הלכה וגדלה. רמז מעניין לכך נמצא במזרקה שעיצב ברניני – ניתן להבחין כי חלק מהדמויות המופיעות עליה מסתירות את פניהן על מנת שלא להסתכל על הכנסייה שממולן, יצירתו של בורומיני. אין לדעת בוודאות מהי הסיבה האמיתית, ולכן נסתפק בהפרחת השערות שונות ובעיקר בהתענגות על המחזה המרהיב שהמזרקה מעניקה. בניית הכיכר הסתיימה בשנת 1651 והיא מציגה את ארבעת הנהרות הגדולים בעולם: הדנובה באירופה, הנילוס באפריקה, ריו דה לה פלטה באמריקה והגנגס באסיה. באותה נשימה, נדבר על רומא בתקופת הבארוק, ועל היחסים בין העיר פירנצה לרומא בשנים שקדמו לה – תקופת הרנסאנס.

נמשיך בחציית נהר הטיבר, החוצה את רומא מצפון לדרום, נדבר על מקורותיו ועל חשיבותו ההיסטורית, מראשית ימיה של האימפריה הרומית ועד ימינו. 
בכיכר קמפו דה פיורי, נדבר על השווקים השונים של רומא וה-Mercati Rionali- שווקי הרובעים השונים של העיר. נגלה כי אומנם השם של המקום הוא "שדה הפרחים" אך במתחם הזה נעשו בשם הכנסייה מעשים אכזריים ביותר. דרך שמות הרחובות היוצאים מהכיכר נבין את מעמדה כמוקד מסחר מרכזי וחשוב מאז ועד היום.

את הסיור שלנו נסיים בכיכר ונציה, שם נזכיר את בניטו מוסוליני ואת ארמון ונציה. נדבר על אנדרטת ויטוריו אימנואלה – המבנה המרשים ביותר, אך גם השנוא ביותר ברומא (לפחות על הרומאים). לבסוף נחזור אחורה בזמן כשנעבור על פניו של עמוד טריאנוס מהמאה השנייה לספירה, על רקע השרידים של הפורום הרומאי.

הצטרפו אלינו – סיורים מומלצים ברומא בעברית עם מדריך ישראלי באיטליה! ברומא – סולו קון רומיו 🙂

סיורים נוספים

אוכלים את רומא – המסע הקולינרי המושלם ברומא | סיור אוכל ברומא

סיור אוכל ברומא שהוא חוויה מדהימה. הסיור הקולינרי שלנו מושקע ומקיף ומשלב בין פיין דיינינג לאוכל רחוב, בין בתי העסק הותיקים ביותר ברומא לבין מסעדות טרנדיות. חוויה של כארבע שעות שבהן תכירו את הקולינריה האיטלקית, תגלו את ההיסטוריה של המאכלים המפורסמים ביותר, תאכלו, תטעמו, תשתו ובעיקר תיהנו! מה יותר טוב מזה?
שתפו:

תנאי שירות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

פתח צ׳ט
היי! צוות הסיורים של רומיו זמין ב-Whatsapp לענות על כל שאלה.