״מי מפחד מאמנות?״ סיור אמנות ייחודי בפירנצה

פירנצה של ימי הביניים היוותה כר פורה להתפתחותם של כמה מן האמנים הגדולים ביותר בעולם והייתה משובצת בעשרות כנסיות גדולות וקטנות. המשפחות הפיורנטיניות העשירות היו פטרוניות של אותם אמנים ויצירותיהם עיטרו את הכנסיות בציורים, פסלים וציורי קיר. את יצירותיהם של האמנים הגדולים ביותר שמוצגים במוזיאון האופיצי ניתן לראות גם בכנסיות הפזורות ברחבי העיר, בתפאורה שבה הן נועדו להיראות ובמקום שבו לנוכחות שלהן יש משמעות אסתטית, אמנותית, היסטורית, פוליטית ורוחנית. 

בסיור הזה תזכו בהצצה ייחודית ומרגשת אל נבכי עולם האמנות, עם הדרכה בעברית ובגובה העיניים.

הזמינו סיור בפירנצה

הסיור הייחודי שלנו מתחיל מחוץ לכנסיית סנטה מריה נובלה, הסמוכה לתחנת הרכבת המרכזית הנקראת באותו שם. הכנסייה הגותית המרשימה הזאת והמנזר הצמוד לה היוו את המרכז הדתי הראשי של המסדר הדומניקני בפירנצה של המאה ה-13. נתבונן בחזית יוצאת הדופן של הארכיטקט אלברטי, ובתוך הכנסייה נשוטט בין חלליה הרחבים ונמצא יצירות של ה"מאסטרי", ג'וטו, מזאצ'ו וגירלנדיו, ונבחין בין סגנונותיהם השונים.

הליכה של כעשר דקות תוביל אותנו אל רחוב טורנבואוני היוקרתי של בתי האופנה הגדולים אשר בסופו שוכנת כנסיית סנטה טריניטה הייחודית. צנועה במידותיה אך עשירה בהיסטוריה של המשפחות האצילות של פירנצה, סנטה טריניטה מהווה מקום מפגש לסגנונות ארכיטקטוניים מתקופות שונות ובה הקירות עצמם מספרים את סיפור המהפכה האמנותית שהתרחשה בעיר במאה ה-15.

במרחק דקות ספורות משם נמצא את הכנסייה הרומנסקית הקטנטונת סנטי אפוסטולי, שלה יש קשר למסעות הצלב ולירושלים. משם נשים פעמינו אל כנסיית אורסנמיקלה שעברה גלגולים רבים, בהם מנזר, שוק תבואה ואפילו ארכיב של הדוכס. מבחוץ היא מעוטרת בפסלים מרהיבים של כמה מהפסלים החשובים ביותר בעולם האמנות, שהיו מפעלן של הגילדות החזקות ביותר בפירנצה במאות ה-14 וה-15, ובפנים היא מעוטרת בציורי קיר ומזבח עם כתובת מסתורית בעברית.

התחנה האחרונה בסיור שלנו היא כיכר הדואומו, הכיכר הדתית של העיר שבה נערכים טקסים דתיים עד היום, המפורסם שבהם הוא טקס פיצוץ העגלה המסורתי שנערך בחג הפסחא. נשמע על תהליך בנייתה של הקתדרלה, סנטה מריה דל פיורה, שעליה עבדו בתקופות שונות כמעט כל האמנים החשובים בפירנצה, ועל כיפת האבן העצומה שלה. נראה את מגדל הפעמונים של ג'וטו ונספר את סיפור התחרות הגורלית לעיטור דלתות בית הטבילה, "דלתות גן העדן" של לורנצו גיברטי, המתארות סצנות מהברית הישנה. נסיים את הסיור שלנו עם מבט על שלושת המבנים המרכיבים את הכיכר המרשימה הזאת, ששינו את פני העולם והפכו את פירנצה במאה ה-15 לסמל של כוח, חדשנות ופריצת דרך.


*מסלול הסיור עשוי להשתנות בהתאם לשעות וימי הפתיחה של הכנסיות


סיורים נוספים

שתפו:

תנאי שירות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

פתח צ׳ט
היי! צוות הסיורים של רומיו זמין ב-Whatsapp לענות על כל שאלה.